Wednesday, June 17, 2009

Road Bully


Emotional writing in Malay

Last weekend balik dari N*ilai 3 kitorang tengah drive balik rumah, lalu hiway TPM kat Bkt Jalil. Bila sebijik kereta yang dipandu oleh sebijik mangkuk potong kereta depan aku without any signal. Which made me brake immediately.. Respond biasa aku bila jadi mcm tu is to give the bugger a high beam, lebih kurang mcm signal la (napa la ko mangkuk sangat buat mcm tu!?!).. Then ingatkan dah settleh, rupanya mangkuk ni tak puas hati diberi high beam oleh moi.. So bila aku potong dia balik dia pun cucuk la angin.. Tindakan biasa aku bila kena cucuk is main dengan brek sambil pedal minyak tak dilepaskan (ala ala fast & furious la!).. so, sampai kat junction rumah aku pun masuk sambil memberi isyarat tangan (bukan jari ya)..

Tanpa disedari isyarat tersebut telah meng-angin-kan mangkuk itu.. Aksi seterusnya si mangkuk is ikut aku sampai ke traffic light depan kawasan rumah.. Tiba kat traffic light, dia ketuk tingkap belah co-pilot (tempat elliz duduk) sambil tunjuk jari (ya, jari!!) and menampar-nampar side mirror aku sambil jerit suruh aku keluar and berhenti tepi jalan. Aku tenung dan hajat nak keluar (bukan untuk gaduh) untuk menjerit TOLONG ROAD BULLY!! tapi ditahan elliz.. Bila berkali-kali side mirror (kesian dia) ditampar, aku pun bukak tingkap bagi warning.. "Lagi sekali ko pegang aku buat report" jawabnya "buatlah!!" Bila lampu hijau aku jalan menuju ke rumah tapi mangkuk ni ikot sekali.. So, mengambil kira warning aku dan tindakan dia aku terus menuju ke balai berdekatan depan IOI Mall..

So, jika anda terlihat SAGA KELABU plet W*R*V 2448 silalah bagitau aku sebab aku rasa nak cekik je mamat tu.. Sekian, neraca hidup untuk kali ini..

WASALAM

1 quickies:

encikReza said...

alamak...
takOtnyer...